اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

ذره‌بین فارس‌من| مطالبات شما از جنس ایثار و شهادت/ تبیین زندگی شهدا در اولویت

در هفته‌ی دفاع مقدس به بررسی سوژه‌های شما از جنس فرهنگ جهاد و شهادت در «فارس‌من» پرداخته‌ایم.

ذره‌بین فارس‌من| مطالبات شما از جنس ایثار و شهادت/ تبیین زندگی شهدا در اولویت

به گزارش خبرگزاری فارس؛ به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس و در آستانه‌ی چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی قصد داریم به بررسی مهم‌ترین سوژه‌های شما از جنس ایثار و شهادت در «فارس‌من» بپردازیم.



نخست|تکریم قهرمانان گمنام

بعد از گذشت ۳۲ سال  از پایان جنگ هنوز۶ هزار قهرمان گمنام داریم که پیکر مطهرشان زیر خروارها خاک مناطق جنگی باقی مانده است. در میان کمپین‌های شما سوژه‌هایی با رنگ و بوی این قهرمانان گمنام دیده می‌شود. در بعضی از آن‌ها دنبال صدور مجوز دفن شهید گمنام در محل زندگی یا تحصیلتان هستید و در بعضی دیگر اعتراض به عدم حفظ کرامت و حرمت شهدای گمنام دفن شده در محل زندگی‌خود را دارید. 

 

دوم|لزوم تبین زندگی شهدا

نسل جوان کشور ما که روزهای جنگ را درک نکرده است و در معرض انواع تهاجم‌های فرهنگی دشمن است، نیاز به الگو برای ساخت زندگی خود دارد و چه الگویی بهتر از شهدای‌انقلاب. شهیدان‌ما عمدتاً از جنس همین مردم عادی بوده‌اند که با بندگی و بصیرت خود توانستند به درجات بالای معنویت برسند.

لزوم آشنایی با زندگی شهدا در بین مطالبات «فارس‌من» ای شما از مسئولین فرهنگی کشور دیده می‌شود. در یکی از سوژه‌ها با عنوان «ساخت سریال زندگی شهید ابراهیم هادی از کتاب سلام بر ابراهیم» مخاطبین فارس‌من خواستار پرداختن به زندگی این پهلوان شهید را داشتند. مطابق شنیده‌ها قرار است فیلم سینمایی شهید ابراهیم هادی با حمایت و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی به زودی وارد مرحله‌ی تولید شود.

 

سوم|مطالبات بر زمین مانده‌ی ایثارگران

جانبازان و آزادگان بازمانده از دوران جنگ تحمیلی، شهدای زنده‌‌ای هستند که تکریم و حفظ جایگاه والای آن‌ها وظیفه‌ی هر ایرانی است. اما گاها این عزیزان برای تامین هزینه‌ی درمان خود دچار مشکل می‌شوند. در میان کمپین‌های فارس‌من سوژه هایی مربوط به این مسئله با عنوان هایی چون «قطع حمایت درمانی بنیاد شهید از جانبازان با بخشنامه هیئت دولت» دیده می‌شود. خبرنگاران فارس این مسئله را از مسئولین مختلف پیگیری کردند تا جایی‌که با پیگیری‎های صورت گرفته مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران حل شد.

 

چهارم|پایان چشم انتظاری مادران شهدای گمنام

مادران چشم انتظار بازگشت فرزندانِ شهید گمنامشان از سفری طولانی‌مدت در کشور ما کم نیستند. خیلی از آن‌ها قبل از آن‌که به آرزوی خود و وداع با پیکر جوانان رعنایشان برسند دارفانی را وداع گفته‌اند. ‌نزدیک به دو دهه است که با گرفتن آزمایش ژنتیک و تشخیص DNA می‌شود، هویت شهدای گمنامی که کشف شده‌اند را پیدا کرد اما هنوز بانک اطلاعاتی از آزمایش خون تعداد زیادی از خانواده‌های شهدا مفقودالاثر تکمیل نشده است.

این نقص اطلاعات از دغدغه شما در بین سوژه های فارس من هم می‌باشد. در کمپینی تحت عنوان «خواستار تکمیل بانک اطلاعات ژنتیکی خانواده‌ شهدای مفقود الاثر هستیم» مخاطبین خواستار رفع این نقصان با سرعتی بیشتر و دقیق‌تر شده‌اند.

 

پنجم|شهید حاج قاسم سلیمانی

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، عزیز همه‌ی ملت ایران‌است. بعد از شهادت ایشان خیلی از سوژه‌های از جنس ایثار و شهادت در «فارس‌من» مستقیم و غیر مستقیم مربوط می‌شود به تکریم و تعظیم این شهید عزیز. تنوع کمپین‌های‌ثبت شده با محوریت حاج قاسم سلیمانی در فارس‌من زیاد است، از همان زمان بازگشت پیکر مطهر ایشان به ایران در کمپین‌های متعددی مخاطبین خواستار تشییع ایشان در شهرهای خود می‌شدند. در تعدادی زیادی از سوژه های دیگر نیز مخاطبین خواستار نام‌گذاری معابر و مراکز مختلف از بیمارستان تا فرودگاه به نام این سردار شهید داشته‌اند.

داغ شهادت حاج قاسم برای ملت‌ما سرد شدنی نیست و رشادت‌های او هیچ‌گاه قرار نیست از اذهان مردم پاک شود موید این سخن،کمپین‌هایی است که هنوز هم با محوریت ایشان در فارس‌من به ثبت می‌رسد.

 

«فارس‌من» همواره پذیرای پیشنهادات و انتقادات، مطالبات و دغدغه‌های شما درباره ایثار و ایثارگران بوده و هست. پیگیر مطالبات شما خواهیم بود.


انتهای گزارش/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول